Spis treści
Pracownicze Plany Kapitałowe z enova 365
Jak ERP enova365 wspiera rozliczenia PPK - przeczytaj, jakie są wytyczne i sprawdź, czy jesteś przygotowany na sprawną obsługę PPK.
Terminy wdrażania PPK na rok 2021
- od 1 stycznia 2021 r. – objęcie ustawą o PPK
- do 23 kwietnia 2021 r. – podpisanie umowy o zarządzanie PPK z instytucjami finansowymi
- do 10 maja 2021 r. – podpisanie umów o prowadzenie PPK z pracownikami instytucji
- do 15. dnia każdego miesiąca od czerwca 2021 r. – przekazywanie wpłat do Instytucji Finansowych
Jak oprogramowanie ERP wspiera przedsiębiorców i instytucje publiczne?
Odpowiednio przygotowany system informatyczny jest kluczowym elementem w zapewnieniu bezpiecznego i sprawnego funkcjonowania obiegu danych, w tym danych kadrowych, między kilkoma instytucjami. Dzięki odpowiedniemu systemowi informatycznemu przedsiębiorca korzysta z seryjnej obsługi wielu procesów.
Czym powinno się charakteryzować oprogramowanie do zarządzania Pracowniczymi Planami Kapitałowymi?
Przy wyborze oprogramowania sprawdź czy:
- dany system informatyczny wspiera proces zawarcia umowy między pracodawcą a instytucją finansową oraz umowy zgłoszenia pracownika do PPK (lub rezygnacji),
- oprogramowanie wspiera proces sporządzania dokumentów rozliczeniowych – w tym w ramach nowych procesów związanych z PPK, które realizowane są przez działy kadr (moduł kadrowo-płacowy, w enova365 jest to obszar zwany Kadry Płace i HR), w tym: bieżące naliczanie i odprowadzanie wpłat, przyjmowanie i ewidencjonowanie oświadczeń pracowników o wstąpieniu / rezygnacji i zmianach wpłat na PPK, aktualizowanie i archiwizowanie dokumentacji,
- system wspiera komunikację, wymianę informacji – w tym dotyczącą PPK – z pracownikami oraz instytucjami finansowymi,
- program umożliwia zdalny dostęp do konta pracownika na portalu PPK, gdzie będą zebrane informacje o składkach od wszystkich pracodawców.
Zachęcamy do obejrzenia nagrania z webinarium "Pracownicze Plany Kapitałowe w Twojej firmie" Sonety, dostępne tu: