Spis treści
- Jak oprogramowanie enova365 wspiera zdalną pracę w obszarze obsługi pracowniczej i zarządzania zadaniami.
- Zalety pracy zdalnej z oprogramowaniem enova 365
- Co oferuje enova365 w kontekście zdalnej pracy?
- Praca zdalna w Pulpitach (Uwaga! Nowości!)
- Rodzaje Pulpitów enova365
- Co zdalnie wykonuje e-pracownik z wykorzystaniem systemu enova365 poza rejestrem czasu pracy?
- Spytaj naszego Konsultanta o DMS:
Jak oprogramowanie enova365 wspiera zdalną pracę w obszarze obsługi pracowniczej i zarządzania zadaniami.
Pandemia COVID-19 otworzyła oczy wielu przedsiębiorcom na zalety pracy zdalnej, przy rozproszonych pracownikach, ale też w opcji hybrydowej – częściowo z domu, a częściowo w biurze. Tak jak dużą produkcję ciężko przenieść z hali do świata cyfrowego, to już zarządzanie produkcją (lub usługami), kwestie administracyjne, rozliczenia kadrowe, księgowość, sprzedaż, można efektywnie wykonywać z dala od miejsca pracy. Gdy takie podejście stało się koniecznością, digitalizacja nie jest już jedynie teorią, sytuacja wymusza zmianę podejścia. A co po pandemii? Izolacja może się skończy, może wróci … dobrze mieć wybór i stosować takie metody, by wskaźniki wydajności rosły, a klienci otrzymywali usługę lub produkt wysokiej jakości, bez opóźnień, przy bezpiecznej i skutecznej komunikacji, obsłudze zamówień.
Wraz z rozwojem technologii coraz więcej pracowników może pracować w sposób elastyczny – wybrać miejsce i porę dnia pracy. I coraz więcej jest kadry z kompetencjami, które pozwalają na szybkie wdrażanie nowych technologii informatycznych. Jak wynika z badania CBRE “Working from home survey 2020” jedynie 16 % pracowników z Polski nie jest obeznanych z pracą zdalną.
Zalety pracy zdalnej z oprogramowaniem enova 365
Nie tylko w czasie pandemii – wzrost wydajności dzięki pracy zdalnej i hybrydowej.
- efektywne wykorzystanie czasu pracy – w tym poprzez automatyzację i rejestrację czynności, a tym samym eliminację błędów, dostęp do „biura online” równolegle przez wiele osób, o każdej porze, w dowolnym miejscu, izolacji, czy np. podczas zagranicznej kwarantanny,
- zdalna komunikacja z zespołem – bez konieczności dojazdów do biura, poszczególnych oddziałów, choć nie da się zastąpić bezpośrednich relacji, jest to rozwiązanie korzystne, gdy spotkania w realu są ograniczone,
- stały dostęp do danych – dla kadry zarządzającej (e-kierownik) i pracowników (e-pracownik),
- przyśpieszenie cyklu sprzedaży – o tym w następnym odcinku,
- możliwość samoobsługi pracowniczej – przeczytaj niżej o Pulpicie Pracownika,
- szybszy obieg informacji – bez wydruków, bez konieczności spotkań, w sposób zautomatyzowany (zachęcamy do przeczytania artykułu o DMS).
Ania, kierownik działu wdrożeń ERP w XLE Sp. z o.o.:
„Z możliwości pracy zdalnej korzystaliśmy już wcześniej, więc w zasadzie technicznie byliśmy przygotowaniu na lockdown. Pandemia ani na moment nie zaburzyła pracy działu wdrożeń i serwisu, gdzie stale sprawnie rozdzielane są zadania i rejestrowane jej wykonanie – z wykorzystaniem systemu enova365 oczywiście. Stwierdziliśmy jedynie niedostatek zespołowych wyjść integracyjnych. Takich relacji żadne oprogramowanie ERP nie zapewni.”
Co oferuje enova365 w kontekście zdalnej pracy?
W niniejszym artykule skupiamy się na 1 z elementów, który usprawnia pracę zdalną – platformie internetowej Pulpity. Inne rozwiązania systemu enova365, tj. moduł enova 365 CRM, Moduł enova365 Serwis, Moduł dodatkowy enova365 Czas Pracy, Windykacja – uwzględnimy w kolejnych artykułach.
Praca zdalna w Pulpitach (Uwaga! Nowości!)
Pulpity to rozwiązanie, które usprawnia pracę całej firmie, na różnych szczeblach, we wszystkich działach, które przechodzą na pracę zdalną: rejestr pracy, zadań, wnioski pracownicze.
Rodzaje Pulpitów enova365
Pulpit pracownika / e-pracownik
Praca w Pulpicie pracownika przy wdrożonym dodatku enova 365 “Praca zdalna w pulpitach” polega na rejestracji czasu pracy dla przypisanego zadania (z wykorzystaniem stopera w programie). e-pracownik nie ma opcji tworzenia i edycji zadań.
Co zdalnie wykonuje e-pracownik z wykorzystaniem systemu enova365 poza rejestrem czasu pracy?
Samodzielnie, bez pytania kadrowej, bez produkowania wydruków papierowych, z dowolnego miejsca i w dowolnej porze e-pracownik:
- składa wnioski pracownicze – o urlop, nadgodziny, delegacje, szkolenia, co przechodzi do kadrowej / przełożonego / odpowiedniej wyznaczonej osoby
- przekazuje informacje o zwolnieniu chorobowym
- sprawdza swoje dane osobowe oraz może wnioskować o zmianę w danych
- ma wgląd do informacji o swoich nieobecnościach i danych dotyczących czasu pracy – nie musi czekać na wyliczenie przez kadrową
- otrzymuje informacje o wynagrodzeniu i warunkach umowy (polecamy wdrożenie e-teczek)
- wnioskuje o przystąpienie lub rezygnację z PPK.
Pulpit Kierownika / e-kierownik
e-kierownik w systemie enova 365 ma możliwość zdalnie:
- wprowadzać zadania dla pracowników
- kontrolować przebieg zadań, czasu pracy – widzi wszystkie zadania przypisanych pracowników.
Ponadto e-kierownik (lub e-kadrowa):
- ustala harmonogram czasu pracy
- rozlicza czas pracy i przeprowadza analizę prognozowanego (wizji) do rzeczywistego czasu pracy
- widzi historię zmian w zadaniach
- akceptuje lub odrzuca wnioski pracownicze
- wyznacza zastępstwa
- kontroluje ważność szkoleń i badań bhp
- prowadzi plan urlopowy, statystykę urlopową, nieobecności.
Pulpit Kontrahenta / e-kontrahent
Dzięki temu rozwiązaniu, jako użytkownik enova365, możesz udostępnić swoim odbiorcom i dostawcom elektroniczną platformę do kontaktu i realizacji procesów sprzedaży / zakupów. Zawiera system obiegu dokumentów, ułatwiając i przyśpieszając obsługę zamówień, rejestrację poszczególnych zdarzeń handlowych.
Zdalne możliwości e-kontrahenta:
- przegląd listy produktów i usług, z opcją zdjęć i filtrowaniem
- wystawianie i odbiór dokumentów sprzedażowych
- wgląd w dane o rozliczeniach – należnościach i zobowiązaniach kontrahenta względem Twojej firmy
- dostęp do informacji z CRM dotyczących kontrahenta
- opcja integracji z modułem enova365 Workflow w celu ustawienia powiadomień i alertów dla kontrahenta.
n o w o ś ć zapowiedź n o w o ś ć zapowiedź n o w o ś ć zapowiedź
Pulpit Praca Zdalna / e-operator
To zapowiedź nowego Pulpitu od enova 365, który powstaje w związku z zapotrzebowaniem na nowe rozwiązania dla zdalnej pracy.
e-operator w systemie enova365 w odniesieniu do organizacji pracy ma mieć możliwość zdalnej kontroli przebiegu zadań i czasu pracy, bez możliwości zarządzania elementami kadrowo-płacowymi.
Praktycznie korzystanie z tego Pulpitu przedstawia się następująco:
- zalogowanie e-operatora do systemu enova365
- sprawdzenie zadań, które są przypisane e-operatorowi w „Moja aktywność” – e-operator widzi stan realizacji swoich zadań, ale też może dodawać nowe zadania,
- wybranie zadania, uruchomienie stopera
- uzupełnienie notatek dotyczących zadania, wpisanie czasu pracy szacowanego na dane zadanie.
Kolejne rozwiązania enova365, które wspierają pracę zdalną, opiszemy już wkrótce. Stay tuned! #pracujgdziechcesz
Sprawdź też, jak możesz skorzystać współpracując z biurem rachunkowym Neofin. Skorzystaj z outsourcingu kadrowo-płacowego i oszczędzaj!